18 Temmuz 2017 Salı

Sütüm azaldı ne yapmalıyım?

Merhabalar,

Kızım şu an 15. ayını tamamladı, ve çok şükür hiç mamaya ihtiyaç duymadan bu yaşa getirdik. 
6. ayından beri çalışıyorum, işyerinde bugüne kadar günde 2 kere süt sağdım. Bazı günler çok yorgundum 40-60 cc ancak sütüm geldi, bazı günler çok daha fazla. Ancak ilginç şekilde, aktif spor yapmaya başlayınca sütüm oldukça arttı, neredeyse ilk doğum yaptığım günlere döndüm.
Ne zaman spora vakit buluyorsunuz derseniz, öğle arası ofis yakınında gidebileceğim bir spor salonu var.

Çalışan anne olmak zaten zor, birde emziren ve çalışan anne olmak gerçekten büyük bir özveri ve sevgi gerektiriyor. İyi beslenmek, gündüz fazla kafein tüketmemek, bol su içmek, morali iyi tutmak, ve bebeğinizi işyerinde sıkça görebilmeniz için resimlerine bakmak, bence hemen hemen hepsi sütünüzü artırıyor. 

Ek olarak; sık süt sağmak gerçekten önemli bir faktör; iyi bir uyku çekmek, örneğin kızım her akşam yaklaşık 20:30 gibi uyuyor; bende beraber uzanıyorum bazen emzirirken, ya da 1-2 gece erkenden uyuyorum. İstanbul'da yaşamak vücudu gerçekten yıpratıyor. 

Bunun yanında vitaminleri unutmamak gerekiyor, emzirirken saçlarınızın daha çok döküldüğünü, ya da dökülmüyorkan bir anca sapır sapır dökülmeye başladığını farketmiş olabilirsiniz. Bunun içinde tabi ki doktorunuza danışarak,her sabah aç karnına mutlaka demir hapı alınız. Bu hem enerjinizi artıracak, hem uykusuzluktan, yorgunluktan bitkin düşen vücudunuza çok iyi gelecektir.





 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder